vrijdag 1 augustus 2014

New Orleans en Alabama

26 juli

Van Memphis reden we door richting New Orleans. Het landschap was een lange tijd saai, maar naar een tijd zagen we het landschap veranderen. We passeerden steeds meer moerassen, het begon steeds meer op een regenwoud te lijken.

 photo P1050897_zps44b417bf.jpg  photo P1050905_zps72838cfa.jpg

Onze camping was iets buiten New Orleans, op een mooi state park. Achter onze tent was een vlonder, met uitzicht over het moeras. 's Avonds zagen we beesten rond onze tent lopen, tot onze verbazing waren het wasberen. De volgende dag hadden ze onze vuilniszak over hoop getrokken.

 photo P1050915_zpsdc550997.jpg  photo P1050918_zps2bad1135.jpg  photo P1050958_zps270b99ec.jpg

Vissen in het moeras.

 photo P1050998_zpsa0415521.jpg  photo P1060013_zpsf1670810.jpg  photo P1060012_zps0b66d1e0.jpg  photo P1050960_zps110dd63d.jpg

We vingen veel van deze zonnebaarzen. Naast zonnebaarzen vingen we ook veel meervallen.

 photo P1050961_zps1a24654c.jpg  photo P1050963_zps097f708a.jpg  photo P1050967_zps44aaa796.jpg  photo P1060011_zps9d6d785a.jpg

Jonny ving nog een black bass.

 photo P1060007_zpsea6bebe2.jpg

We vroegen ons af of hier alligators leven, even later zagen we er een.

New Orleans is in 2005 getroffen door orkaan Katrina. Op sommige plekken in de stas was dit nog te zien.  photo P1050994_zps351a29d0.jpg  photo P1050990_zpsecc5b7c7.jpg

In New Orleans gingen we naar een museum. Het grootste gedeelte van het museum was een gallerij over de orkaan Katrina. De rest van het museum ging over Mardi Grass. Tijdens het stappen viel ons op dat mensen kettingen van balkonnen af gooiden, in het museum ondekte we dat dit een oude traditie is (overgenomen van de Franzen).

 photo P1050988_zps975af61e.jpg

New Orleans

We hebben ons zeer vermaakt in New Orleans. Van alle steden die we hebben gezien, is New Orleans veruit het leukste. In het centrum waren veel live bands en dj's. Ook zagen we veel stylen mensen: rednecks, cowboys, hippie's, hiphoppers, etc. Ze leken elkaar erg te respecteren en het was er ook erg gezellig.

USS Alabama

29 juli

Van New Orleans gingen we weer verder richting Alabama om USS Alabama te bekijken. Dit is een memorial park van de tweede wereld oorlog, Koreaanse oorlog en Vietnam oorlog. Tevens waren hier ook legervoertuigen te bezichtigen, zoals tanks, vliegtuigen, een oorlogsschip en een onderzeeƫr.

 photo P1060119_zps2053b23b.jpg  photo P1060114_zps39269048.jpg  photo P1060117_zps170910e3.jpg  photo P1060103_zpsd6a96d3b.jpg  photo P1060084_zpsc5716266.jpg  photo P1060078_zps2209dd60.jpg  photo P1060077_zps6c5a6820.jpg  photo P1060063_zps52b0bda3.jpg  photo P1060057_zps8a109f87.jpg  photo P1060049_zps2b304b87.jpg  photo P1060045_zps172e11d1.jpg  photo P1060033_zps1cb0efa9.jpg  photo P1060031_zpseecda8a7.jpg  photo P1060020_zps29a14b6a.jpg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten