Video
Na USS Alabama kwamen we aan in Florida
Een tentstok was gebroken, maar met wat campingmateriaal en creativiteit hebben we het gefixt.
Een alligator vlak bij onze tent.
Cape Canaveral.
We kregen regelmatig bezoek van deze gasten.
Mooie Lamborghini Diablo op de camping.
Cape Canaveral
In 2011 heeft voor het laatst een spaceshuttle gevlogen, voorlopig stuurt de VS geen mensen de ruimte in.
Eén van 's werelds kleinste satelieten. Deze werd aan de spaceshuttle bevestigd.
Gebouw van de NASA. Let op de "garagedeuren", dit zijn de grootste deuren ter wereld. De vlag op het gebouw is de grootste geschildere vlag ter wereld. Toen het gebouw werd gebouwd in de jaren 60, was dit het grootste gebouw ooit.
Met dit wagentje worden raketten vervoerd naar hun platform vervoerd.
De originele apparatuur waarmee de eerste vlucht naar de maan werd gemonitord.
Als afsluiter in Cape Canaveral: een raketlancering.
Miami
Op weg naar Miami.
We gingen een dag mee vissen op de Keys.
Dit is een Sandtile Fish, redelijk zeldzaam en de enige die was gevangen vandaag.
Deze keer hebben we zelf een boot gehuurd, ditmaal op de Everglades.
"Southernmost point", het meest zuidelijkste punt van onze trip en tevens het meest zuidelijke punt van de VS.
En toen waren we weer thuis (helaas).
26 juli
Van Memphis reden we door richting New Orleans. Het landschap was een lange tijd saai, maar naar een tijd zagen we het landschap veranderen. We passeerden steeds meer moerassen, het begon steeds meer op een regenwoud te lijken.
Onze camping was iets buiten New Orleans, op een mooi state park. Achter onze tent was een vlonder, met uitzicht over het moeras. 's Avonds zagen we beesten rond onze tent lopen, tot onze verbazing waren het wasberen. De volgende dag hadden ze onze vuilniszak over hoop getrokken.
Vissen in het moeras.
We vingen veel van deze zonnebaarzen. Naast zonnebaarzen vingen we ook veel meervallen.
Jonny ving nog een black bass.
We vroegen ons af of hier alligators leven, even later zagen we er een.
New Orleans is in 2005 getroffen door orkaan Katrina. Op sommige plekken in de stas was dit nog te zien.
In New Orleans gingen we naar een museum. Het grootste gedeelte van het museum was een gallerij over de orkaan Katrina. De rest van het museum ging over Mardi Grass. Tijdens het stappen viel ons op dat mensen kettingen van balkonnen af gooiden, in het museum ondekte we dat dit een oude traditie is (overgenomen van de Franzen).

New Orleans
We hebben ons zeer vermaakt in New Orleans. Van alle steden die we hebben gezien, is New Orleans veruit het leukste. In het centrum waren veel live bands en dj's. Ook zagen we veel stylen mensen: rednecks, cowboys, hippie's, hiphoppers, etc. Ze leken elkaar erg te respecteren en het was er ook erg gezellig.
USS Alabama
29 juli
Van New Orleans gingen we weer verder richting Alabama om USS Alabama te bekijken. Dit is een memorial park van de tweede wereld oorlog, Koreaanse oorlog en Vietnam oorlog. Tevens waren hier ook legervoertuigen te bezichtigen, zoals tanks, vliegtuigen, een oorlogsschip en een onderzeeër.