19 juli
Van Otter Creek Pennsylvania reden we door naar Washington. Hier wilde we o.a. het Witte huis zien en het National Air and Space Museum. Dit museum heeft de grootste collectie ruimte- en luchtvoertuigen ter wereld.
Washington
The Capitol.
[x]Het witte huis.
Het Washington monument.
Van Washington D.C. reden we door naar Claytor Lake State Park in Dublin (Virginia).
Claytor Lake State Park - 20 juli
De tent opgezet. Het viel niet mee om de haringen het grind in te krijgen.
Vissen in een rivier vlakbij Claytor Lake.
Smoky Mounains - 21 juli
Na Dublin reden we door naar de Smoky Mountains (North Carolina). Een camping zoeken viel hier niet mee. Na een tijdje zoeken kwamen we uit bij een mooi hotel/lodge, we besloten hier te blijven. We hadden een goede keuze gemaakt, want het begon héél hard te regenen.
Mooi uitzicht langs "The Dragon". Deze weg is zeer populair onder motorrijders. Een motorrijder vertelde ons dat deze weg tot de tien mooiste wegen van de US behoord.
We moesten afremmen voor een coyote.
Nashville - 22 juli
Van de Smoky mountains vervolgde wij onze weg naar Nashville. Nashville staat bekent als (country-)muziekstad. Dat was dan ook niet te missen: elke winkel, kroeg, etc. waar wij binnen liepen, was in het thema van muziek.
In het centrum van Nashville zijn talloze kroegjes. In bijna elke kroeg speelt wel een band. Ons viel op dat de muziekanten bijzonder goed waren. Mensen deden verzoeken, alles konden ze spelen! De muziek deed nauwelijks onder van het origineel.
Memphis - 24 juli
Na Nashville reden we door naar Memphis. Memphis staat bekend om zijn blues en rock 'n roll. Ook hier was dat niet te missen. Tevens staat Memphis bekend als de woonplaats van Elvis Presley (Graceland).
We hadden hoge verwachtingen van Memphis, maar onze mening is dat het wat vergane glorie is. In de straat die langs Graceland loopt (Elvis Presley Boulevard) stonden verlaten huizen en leegstaande bedrijfspanden. Desondanks was het centrum van Memphis best leuk, ook hier traden veel goede bands op. Voornamelijk klonk er blues en rock 'n roll.
Gibson Factory tour
Een hoogtepunt in Memphis was de Gibson factory tour. Gibson heeft drie fabrieken waar gitaren worden gemaakt. In één van de fabrieken kan men een rondleiding door de fabriek krijgen. Deze fabriek staat in Memphis, we zijn met de tour meegegaan. In Memphis worden voornamelijk de hollow body gitaren gemaakt, zoals de Gibson ES335 (de gitaar waar o.a. BB King op speelt). Tijdens de rondleiding kregen we het hele fabricageproces te zien: vanaf het houtsnijden tot aan het lakken/polijsten.
In de fabriek zelf mochten wij helaas geen foto's maken.
Vlakbij Memphis is het Meeman Shelby Forest State Park. Hier zijn we wezen vissen. We spraken een man die beweerde een vogel gezien te hebben, die sinds 1910 uitgestorven zou zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten