maandag 28 juli 2014

Van Washington naar Memphis

19 juli

Van Otter Creek Pennsylvania reden we door naar Washington. Hier wilde we o.a. het Witte huis zien en het National Air and Space Museum. Dit museum heeft de grootste collectie ruimte- en luchtvoertuigen ter wereld.

Washington

 photo P1050695_zps251411c0.jpg  photo P1050736_zpsa0fad3d8.jpg  photo P1050701_zps7a4cd989.jpg  photo P1050727_zps5146054d.jpg  photo P1050711_zpsed1024f5.jpg  photo P1050744_zpsd770d5de.jpg

The Capitol.

[x]

Het witte huis.

 photo P1050745_zps78f8d304.jpg

Het Washington monument.

Van Washington D.C. reden we door naar Claytor Lake State Park in Dublin (Virginia).

Claytor Lake State Park - 20 juli

 photo P1050769_zps83ba099d.jpg

De tent opgezet. Het viel niet mee om de haringen het grind in te krijgen.

 photo P1050771_zpsd553837a.jpg

Vissen in een rivier vlakbij Claytor Lake.

Smoky Mounains - 21 juli

Na Dublin reden we door naar de Smoky Mountains (North Carolina). Een camping zoeken viel hier niet mee. Na een tijdje zoeken kwamen we uit bij een mooi hotel/lodge, we besloten hier te blijven. We hadden een goede keuze gemaakt, want het begon héél hard te regenen.

 photo P1050798_zpsd8e13388.jpg

Mooi uitzicht langs "The Dragon". Deze weg is zeer populair onder motorrijders. Een motorrijder vertelde ons dat deze weg tot de tien mooiste wegen van de US behoord.

 photo P1050795_zpsaadc3a3c.jpg

We moesten afremmen voor een coyote.

Nashville - 22 juli

Van de Smoky mountains vervolgde wij onze weg naar Nashville. Nashville staat bekent als (country-)muziekstad. Dat was dan ook niet te missen: elke winkel, kroeg, etc. waar wij binnen liepen, was in het thema van muziek.

 photo P1050847_zps747dcec5.jpg  photo P1050835_zpsce6e6765.jpg  photo P1050832_zps7899b888.jpg

In het centrum van Nashville zijn talloze kroegjes. In bijna elke kroeg speelt wel een band. Ons viel op dat de muziekanten bijzonder goed waren. Mensen deden verzoeken, alles konden ze spelen! De muziek deed nauwelijks onder van het origineel.

Memphis - 24 juli

Na Nashville reden we door naar Memphis. Memphis staat bekend om zijn blues en rock 'n roll. Ook hier was dat niet te missen. Tevens staat Memphis bekend als de woonplaats van Elvis Presley (Graceland).

 photo P1050868_zps8cc2a8dd.jpg  photo P1050876_zps999c6a6d.jpg  photo IMG-20140729-WA0004_zpsdef5c1a5.jpg  photo IMG-20140729-WA0001_zps14fcb5e3.jpg  photo IMG-20140729-WA0002_zps86a21952.jpg  photo IMG-20140729-WA0005_zps1c4b3aa5.jpg

We hadden hoge verwachtingen van Memphis, maar onze mening is dat het wat vergane glorie is. In de straat die langs Graceland loopt (Elvis Presley Boulevard) stonden verlaten huizen en leegstaande bedrijfspanden. Desondanks was het centrum van Memphis best leuk, ook hier traden veel goede bands op. Voornamelijk klonk er blues en rock 'n roll.

Gibson Factory tour

Een hoogtepunt in Memphis was de Gibson factory tour. Gibson heeft drie fabrieken waar gitaren worden gemaakt. In één van de fabrieken kan men een rondleiding door de fabriek krijgen. Deze fabriek staat in Memphis, we zijn met de tour meegegaan. In Memphis worden voornamelijk de hollow body gitaren gemaakt, zoals de Gibson ES335 (de gitaar waar o.a. BB King op speelt). Tijdens de rondleiding kregen we het hele fabricageproces te zien: vanaf het houtsnijden tot aan het lakken/polijsten.

 photo IMG-20140729-WA0000_zps114cb196.jpg  photo IMG-20140729-WA0003_zps30ab20bd.jpg

In de fabriek zelf mochten wij helaas geen foto's maken.

 photo P1050870_zps769d24f2.jpg

Vlakbij Memphis is het Meeman Shelby Forest State Park. Hier zijn we wezen vissen. We spraken een man die beweerde een vogel gezien te hebben, die sinds 1910 uitgestorven zou zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten